Po dvou měsících běžného užívání na známých terénech můžu napsat první postřehy chování a funkce vidlice.Začnu tím,co se mi nelíbí,ale očekával jsem to.Už od prvního smontování se ukázalo,že kluzná pouzdra Iglidur jsou vyrobena v jiné toleranci a jsou volná,což mírně snižuje tuhost vidlice.Na dalším prototypu je buď rozříznu,aby se dala víc stáhnout nebo je nahradím originál kluznými pouzdry,třeba Rock Shox... Další drobnost jsou příliš těsné O-kroužky nad kluznými pouzdry,které zabraňují vytékání mazacího oleje z prostoru pouzder do vidlice.Proto nemá vidlice úplně máslový chod,ale to se postupně zlepšuje... Opět je to jen o výrobních tolerancích.Vůle v pouzdrech se také nezvětšuje,takže bych řekl,že postupným zajížděním se chod vidlice zlepšuje a je citlivější.Žádné jiné problémy se nevyskytly - vzduch drží,nic se nepovoluje,nic neprasklo.Stále nemám zprovozněný Lockout z řidítek,protože nemám potřebnou vratnou torzní pružinu... 

A teď co se mi líbí a co mně potěšilo.Vidlice má opravdu ve všech směrech mnohem větší tuhost než měla před tím osazená RS Reba.Jde to cítit hlavně v zatáčkách,kde se dá kolo mnohem víc položit a zatáčku tak projet rychleji než dřív,protože přední kolo nikam neujíždí... Také při brzdění je znát velký rozdíl - vidlice se nekroutí,kolo nikam neuhýbá.To samé platí pro silový záběr do pedálů - žádné kroucení,žádné škrtání brzdového kotouče,z tohoto jsem nadšený... Až bude možnost,tak bych si to ještě chtěl porovnat s chováním vidlice s 15mm osou.Asi tam nebude tak markantní rozdíl jako u Reby s rychloupínákem,ale i tak věřím,že moje vidlice bude pevnější :-)

Poslední o čem se zmíním jsou zajímavé reakce lidí na vidlici.Dělí se to na dva tábory - na jedné straně konzervativci odmítající přijmout cokoliv nového a natož asymetrického,těm se vidlice strašně nelíbí... Na straně druhé lidi,které zajímá každé nové technické řešení a rádi vybočí z davu,tito jsou z vidlice nadšeni,stejně jako já.Někde mezi tím jsou lidé,kteří vůbec nevědí co si o tom mají myslet,co to má za význam dát všechno na jednu stranu,to nemůže být pevnější,to musí prasknout a to musí zatáčet doleva atd. Někdy je to docela zábava poslouchat ty komentáře...Usmívající se

Takže takto se věci mají,já jsem zatím moc spokojený a věřím,že tato konstrukce má pro svou jednoduchost a pevnost velký potenciál...

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Jednonohá vidle (Horský, 23.3.2014 10:51:09) Odpovědět

    Kurňa, to je fajne ! Moc se mě to líbí. Držím vám palce. Jen tak dál.Mám asi dvacet různých bicyklů,
    ale žádný s podobnou "leftkou". Už jsem si na kolo
    vyrobil leda co, ale toto se vám povedlo.
    Mirek - Ostrava.


  2. Peckovní (Ray, 27.8.2012 20:24:04) Odpovědět

    Jo, je to zajímavá a neotřelá koncepce, taky fandím nekonvenčním řešením čehokoliv. Přeji mnoho zdaru a úspěchů ve vylepšování této "Leftyny". Mně se toto řešení líbí.

  3. Paráda (AsiJura, 21.8.2012 13:54:16) Odpovědět

    Jen tak dál, fandím ti, je dobré zkoušet nové věci a pro mě jsi fakt frajer žes dokázal jít tímhle směrem.


Kontakt

Miloš Musil
Sportovní 4 / 2
Ivančice
664 91
+420 721 308 089