Tak jsem si konečně splnil svůj sen a vizi a dokončil jsem prototyp vidlice MM  L.S.D. (left side double).Myšlenka na tuhle konstrukci mi zrála v hlavě už asi dva roky a teď se to konečně podařilo dotáhnout do konce a funkční podoby.Po odstranění prvotních problémů s těsněním a únikem vzduchu momentálně probíhá ostré testování v terénu na mém RB.Účelem této pro někoho nepochopitelné konstrukce bylo odstranění několika neduhů běžných vidlic,jako je malá tuhost v krutu,kterou se výrobci snaží odstranit použitím pevných os,dále ucpávání vidlice blátem v oblasti můstku a zranitelnost kluzáků a gufer,které jsou v tom nejhorším místě u pláště,nemluvě o špatném mazání,protože veškerý olej je stečený ve spodku vnějších nohou...

Moje vidlice je koncepce upsidedown,ale vnitřní nohy nemá na každé straně kola(čímž odpadá nutnost pevné osy a nějakých upínáků),vnitřní nohy jsou na levé straně kola za sebou v podélné ose.Kluzáky jsou sevřeny v duralovém monobloku,ve kterém je zároveň našroubovaná titanová osa s rozměry Cannondale Lefty(možno použít jakákoliv kola na Lefty,já jsem pomocí redukce použil své stávajíci kolo Spinergy Xyclone Enduro)a je na něm úchyt brzdy(opět podobný jako má Lefty) a snímače computeru.Kluzná pouzdra jsou Iglidur a těsnění Enduro.Pružení obstarává systém Rock Shox Dual Air(komory jsou samozřejmě obráceně) a tlumení patrona SR Suntour Axon se seřizováním odskoku a lockoutem z řidítek(zbývá dodělat,zatím je na korunce).Sloupek je alutapered 1 1/8 - 1,5 a je použita redukce Enduro na běžný rám.Vnější tělo vidlice je zatím karbonové s duralovými vložkami,do budoucna mám v plánu kompletně karbonové včetně krku,mnohem lehčí a lépe tvarované...

Také oproti Lefty vidím výhodu v tom,že je to jednokorunka,tudíž půjde bez problémů do každého rámu bez ohledu na výšku hlavové trubky.Také je mnohem jednodušši na rozebírání a údržbu,protože pružení a tlumení není v jedné noze nad sebou,ale zvlášť vedle sebe jako u běžné vidlice,navíc běžná kluzná pouzdra a těsnění,žádné jehlové dráhy a harmoniky s filtrem... 

Jelikož je to prototyp,tak trošku pokulhává váha(vidlice má kolem 2kg i s osou) a také vzhled není uplně dokonalý,ale to je dáno možnostmi výroby,také tím,že některé části jsou zbytečně předimenzované,ale neměl jsem možnost to nějak namodelovat a spočítat,tak ať je to raději těžší,než se na tom zabít.... Usmívající se

Závěrem chci moc a moc poděkovat Karlovi Špinarovi (EWOX Dolní Kounice) za perfektně odvedené obrábění všech potřebných dílů a Bolkovi Samkovi (KRUTOR Brno) za excelentně provedený karbon a oběma hlavně za čas,úsilí a trpělivost.Díky moc,bez vás by to neklaplo...

 

Přidat komentář


Zvýrazněné položky jsou povinné.


Kontakt

Miloš Musil
Sportovní 4 / 2
Ivančice
664 91
+420 721 308 089